För ett tag sen fick jag ett paket hemskickat till mig från Bonnier, de har släppt Ken Folletts nya roman, Den eviga elden. Den är den tredje delen i Katedralserien, som började med Svärdet och Spiran och En värld utan slut, och som nu fortsätter med Den eviga elden. Jag har bara läst Svärdet och Spiran men blev nu sugen att fortsätta läsa de följande böckerna också!
 
Den eviga elden utspelar sig i ett turbulent England under 1500-talet och dess mostsättningar mellan katoliker och protestanter, drottning Elizabeth I och hennes katolska rival Mary Stuart, samtidigt som vi får följa en historia innefattandes spioner, hemliga agenter och våldsamma historiska händelser, samt en tragisk kärlekshistoria mitt under brinnande turbulens. Helt enkelt en fullspäckad historisk spänningsroman!
 
Ett stort tack till Bonnier för gåvan - jag var som ett barn på julafton när jag öppnade det ;-) Nu ser jag fram emot att läsa serien, England under 1500-talet är en period som jag är sjukt intresserad av och jag hade turen att bo i England under 4 år så jag har kunnat besöka flera historiska platser och slott där. 
 
 
 
En liten bok och hörlurar
 
 
 
En minidokumentär med Ken Follett där han berättar om boken och besöker några av skådeplatserna
 
 
 
Är det  någon som läst någon av böckerna? Vad tyckte ni om dem?
 
 
 
 
 Lady Katherine
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress