5 augusti 2012

Vadan Detta?

Allmänt

God Dag!

 


Mitt namn är Lady Katherine och efter att ha sökt både när och fjärran efter en vettig historieblogg utan att hitta särskilt mycket, har jag därför bestämt mig för att skapa denna blogg som är speciellt dedikerad till att skriva om saker som intresserar mig från historiens gång. Som inbiten historienörd har detta varit någonting jag funderat på länge, och jag hoppas på att locka hit fler historieintresserade så att vi kan snacka om det som intresserar oss mest - historia!

 

På denna blogg kommer jag att skriva både trivialt och detaljerat om alla möjliga ämnen, berätta om personer som inspirerar mig från historien och mycket mer! Jag har skapat kategorier så att man ska kunna hitta det man söker, och dessa kategorier kommer utökas med tiden (när jag kommer på alla de kategorier jag har glömt dvs.)

 


Den här bloggen är i skrivande stund helt ny, snart kommer snyggare design och riktiga inlägg! Jag kommer t.ex. börja med att skriva en mini-serie om Henry VIII och hans fruar. Så håll utkik!

 

 

 

  Lady Katherine

 

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress