Något som jag brukar roa mig med ibland är att googla gamla porträtt ur historien. I fredags googlade jag på tavlor föreställande munkar som dricker öl (fråga mig inte varför) och hittade flera tavlor som jag tror föreställer en och samma munk! 
 
 
 
 
 
Munken ser kärleksfullt på sin brygd :)
 
 
 
 
Munken tar igen sig under bryggandet med ett rejält stop öl. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Munken sörplar i sig den första klunken bärnstensguld.
 
 
 
 
Det är nåt visst med den här munken, han känns så levande och mänsklig på tavlorna, nästan gullig! Och man inser att vi människor ju faktiskt i alla tider har gillat att sätta oss och ta en bärs :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Lady Katherine
 
Jesper

Haha! Han utstrålar maximalt öl mys. Men också en ganska bra sammanfattning på hur man typ känner sig efter en öl eller sju :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress