Vet ni vad jag har hittat? Jag fick tips om en kurs som hålls på Skokloster Slott i höst där man får testa på barockmåleri! Om jag blev lyrisk? Ja. Det låter som en dröm, att få befinna sig i en slottsmiljö och måla, och att det är just barockmåleri som jag tycker om så mycket som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Nu funderar jag starkt på att anmäla mig. Är det nån som gått kursen tidigare och vill berätta hur det var får gärna höra av sig!
 
Skokloster slott är för övrigt en speciell plats för mig, för det var där jag gick min första guidade slottsvandring som liten och jag minns så väl att det var då jag blev historienörd :-) Det var som en aha-upplevelse, och sen dess har jag älskat historia och återvänt många gånger till slottet, i princip varje sommar. 
 
En dag på Skokloster för en herrans massa år sen
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress